tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Nostalgi trip

Publicerad 2014-01-14 00:16:22 i Allmänt

I helgen fick jag väldans lust att spela ett gammalt N64 spel, är det någon mer som får totala nostalgi trippar bara jag skriver ordet?. Ialafall var det Pokémon snap ett spel som jag bara spelat hoss en kompis som liten, och inte länge heller. Ett helt fantastiskt spel i mitt tycke, och väldigt mycket och göra på det. Dock så är kontrollerna lite konstiga tack vare att jag har det på datorn, fick med  Pokémon stadium ochså en till nostalgi trip.
 
Det kanske är löjligt men det var det här man levde för när man var liten, dagarna när man satt och spelade var rena magin för en. Man blev så farcinerad av den andra världen i spelet, nästan så mycket att man gärna hade bytt det emot livet man lever nu. det är därför jag gärna sitter och spenderar timmar med dessa spelen, för dom får mig att bli si sådär 7 år igen. Jag sitter och skrattar och fnissar åt vissa saker, och grafiken är helt underbar. Visst den kanske inte har något emot till exempel de nya pokémon spelen eller något med högklassig grafik. Men den har något ingen av de slår, det har minnen och framföralt nostalgin. Jag planerar och söka upp lite mer sånna spel man spelade på N64,som Super smash ochså en klassiker eller mario kart. Det finns en massa spel man kan söka upp, och då blir jag nog fast i denna lilla värld för alltid. <3
 
Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela