tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Jag vill inte vara din accessoar

Publicerad 2014-08-03 02:51:29 i Allmänt

Jag tänker inte vara din handväska med extra detaljer, jag tänker inte vara ditt smycke som du bär som
medaljer. Jag tänker inte hunsas hit och dit, för en väska med extra detaljer har aldrig varit min stil.

Det är konstigt villken standard man måste ligga på för att vara okej nu för tiden, enligt vissa måste man vara smal som en sticka och kunna bäras runt halva stan för att vara okej. För andra måste man vara super sminkad och överdriver lättklädd för att det ska gå hem. För vissa andra så finns bara den där lagom tjejen i tankarna, och för andra finns den där tjejen som är en gamer men aldrig nått fetma nivå.
Jag vet inte längre vad jag är, men jag kommer nog aldrig vilja vara den där tjejen en kille kan släpa runt halva stan för att visa upp det är inte min stil. Jag är en med min egna stil, så som så många andra som bara försvinner i mängden. För de få tjejer som behåller sin styrka, och för dom som kämpar dagligen med det vi idag kallar "fulhet". Säger jag att ni är unika på erat sätt, och man ska helst inte vara den där accesoaren alla killar vill ha. För vad jag har lärt mig i livet är väll att alltid vara sig själv, för då hittar man rätt tillslut
.

Så tills vidare lever denna tjejen inte för män som vill ha accesoarer, utan denna tjejen lever för drömmen om män som behandlar tjejer med respekt.
Hejdå bloggen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela