tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Att lösa problem är mitt jobb

Publicerad 2014-08-09 00:08:51 i Allmänt

 
Många vet hur högt mina vänner är på min lista, jag skulle gå igenom eld och simma över hav för deras skull. Även om jag inte gillar titeln som "Problemlösare" så är det inget jag slänger iväg så enkelt heller. Frågar en vän om mitt råd försöker jag hjälpa, det ligger väll i min natur antar jag. Dålig dag? Bra dag? det spelar ingen roll, mitt mål är ofta att få deras behov uppklarade, visst ibland klarar man inte att de jämt drar i en. Men vissa skulle säkerligen göra detsamma för mig om de var i min sits, men nu är jag i denna sits och då gör jag mitt bästa. Det är nästan konstigt hur fort jag reagerar på det, det säger bara klick och så är jag fast. Jag stretar inte för att ta mig an det heller, jag funderar och skriver det som kommer i tanke. Vissa idéer är bra andra mindre bra, men gör mitt bästa för att hjälpa. Kan ni tänka er till och med kärleksproblem, den som vet minst om kärlek bland alla hjälper med kärleksproblem. Det känns bara lite orealistiskt antar jag, men det tar man sig an ochså. Plötsligt sitter man där med sina egna problem och ler lite, hade jag tagit mina egna råd hade det kanske löst sig. Men man sluter ögonen för stunden, och försöker sova innan nästa dag börjar med nya uppdrag. 
 Tro mig när jag säger detta, jag älskar dom alla. Alla i världen har problem, och alla i världen söker efter svar. Jag som är en av dom som aldrig finner mitt svar på mina frågor och problem, vill åtminstånde för en gång skull vilja vara en som lösa dom. Vissa problem är svåra att lösa själv, då måste man ta hjälp. Det glädjer mig så otroligt mycket att dessa människor lägger lite av sitt öde i mina händer. Det får mig på något sätt att inte känna mig så liten i den stora världen, och även om lilla jag känner smärta av vissa grejer så kan jag känna det en gång till för mina vänner. 

Hejdå bloggen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela