tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Tre steg frammåt

Publicerad 2014-04-02 22:55:16 i Allmänt

Jag har haft otroligt många mål i livet, ochså som alla andra många orimliga mål. Som att gå ner jätte mycket i vikt på bara några få veckor, även om man vet innerst inne att det inte är alltid så lätt. Självklart finns det extrem metoder, bantningskurer och annat hokus pokus nu för tiden. Men efter många konversationer med vänner, och speciellt en konversation med min kära syster(inte biologisk syster mer en kompis som känns som en <3). Vi diskuterade mycket om press och stressen att nå sina mål, och att man aldrig riktigt når sina mål under all press av dessa måsten.
 Att man till exempel pressar sig själv för hårt, så hårt att man istället får bakslag för att man inte längre orkar Jag tror där är både ett misstag men ochså en lärdom, så från och med nu slänger jag upp mina "Måsten"på en hylla. Jag "måste" inte längre gå ner i vikt, och jag "måste" inte längre orka gå ut var eviga dag för att gå ner i vikt. Istället för att hålla alla bollar som jag redan har i luften, ska jag börja lägga några åt sidan. Visst det finns fortfarande saker i mitt liv som är "Viktiga" och är "Måsten", men nu kanske jag ändå tar mina "Måsten" lite lättare. För dessa kraven kanske är vad som har fått mig hit, att jag faktist gått upp i vikt för att jag inte längre orkat med måstena och alla kraven så jag bara släpper allt istället. Men trotts att jag lägger lite av detta på is, så har jag endå bestämt mig för 2 saker som jag ska försöka mig på i år. Det första är att kanske försöka prata med en psykolog eller ungdomsmotagningen, för jag känner att många tankar gnager på mig. Men även ett besök från min underbara barndomsvän fick mig att ändra lite uppfattning, och fick mig och tänka att det kanske facktist är värt ett försök till. Jag har ingen bra uppfattning och psykologer alls, för dom man öppnar sig till brukar oftast sluta veckan efter och så kommer nästa och så får man börja om igen. Så inget vidare fan av psykologer, men några sista försök på den biten kan nog hjälpa mig frammåt. Sedan den andra biten är lyckopiller, det kanske låter konstigt,dumt eller helt enkelt förjävligt men det tänker jag kolla om jag kan börja med.
 Har pratat med min kära sis (tjejen från stockholm som jag ser som min egen syster), och på henne har den bra effekter och några egenskaper som jag kanske skulle behöva. Så om den funkar med min kära concerta medecin ska jag försöka mig på det. Jag känner väll att det är dags att vända på saker, men den här gången ska jag inte ha några krav. Jag vill inte leva med dessa onödiga Måsten, för som jag minns det levde jag bättre utan dom. Säger detta igen att jobbet är ett måste som jag endå fortsätter med, det är för att jag vill även om det är ett krav. Jobbet är en av de sakerna som får mig ur det stora ensamma rummet jag bor i. Till sist kanske när alla måsten och krav är ute ur bilden, kanske då kommer jag få tillbaka en liten del av min motivation.

Hejdå bloggen

 
 

Kommentarer

Postat av: rei

Publicerad 2014-04-02 23:24:28

Vad glad jag blir att läsa de här sis du e värd de bästa allt du gör e ett steg framåt även om de bara e en liten sak så har du endå gjort de du kan :) såååå stolt över dig go girl! Love u

Svar: <3 <3 tack Sis <3
Angie

Postat av: Sari

Publicerad 2014-04-03 17:53:02

Hej! Ja den där "måste" kan gå och gräva ner sig i ngn rishög. Är oxå trött på alla måsten, du sätter verkligen ord på det. Givetvis är vissa saker viktigare än andra. Livet är inte alltid en dans på rosor, mycket måste man kämpa för. Och det gör du. Du fixar allt du vill. Sköt om dig! Stor kram <3

Svar: <3 tack så mycket skönt att få respons
Angie

Postat av: Rebecca

Publicerad 2014-04-03 21:01:41

Ordet "måste" är lika mycket hatord för mig som "nyttigt". Ordet nyttigt står inte för det som de flesta verkar tro att det är, typ "öh har hört att fullkornspasta är nyttigt". Och det finns inget man "måste" eftersom det är ens egna liv man skall forma, inte forma efter andras. Så blä åt de orden!

Det som du gör nu med att ta en sak i taget är precis det du skall göra! Skit i alla de andra sjuttioelva bollarna du har, välj 1-2 stycken bara och prioritera som du gör :) Är stolt över att du gör det här <3 Stöttar dig i allt, min älskade vän <3 Kram!

Svar: <3 <3
Angie

Postat av: W

Publicerad 2014-04-09 02:39:48

Man får inga piller bara sådär tyvärr. Och "lyckopiller" existerar i princip inte. Jag har gått på xanor dvs den starkaste benzonaten(narkotikaklassat!!) men den gör en inte lycklig, bara väck.
Du behöver inte medicin med tanke på hur lite du vet om det, du behöver en samtalskontakt. Jag vet vart det finns bra sådana.
Lyckopiller får man bara inte, hur dåligt man än mår.

Svar: Du har dina upplevelser men jag har en kompis i Stockholm som jag pratar regelbundet med som sa andra effekter av Lyckopiller som kanske kan hjälpa mig dessutom vet jag att man inte bara får dom sådär mina concerta är ochså lite drogklassade så jag vet vad jag behöver göra för att se om det funkar ^^ det skadar aldrig och testa
Angie

Postat av: rei

Publicerad 2014-04-16 02:10:54

Till W ingen har någonsin sagt att de så kallade " lyckopiller " gör en lycklig de finns tyvärr inga såna medeciner. Dom så kallade lycko piller gör bara ångest/oro/deppretion lättare att handskas med inte för man blir världens lyckligate av ta dom så funkar de inte de var inte de hon syftade på heller

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela