tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Tidens gåta

Publicerad 2014-04-08 18:50:26 i Allmänt

Tiden är något alla vill ha kontroll över, hur man spenderar den, vad man gör med den osv. Jag till exempel önska för en dag att gå tillbaka till skollivet som det var, inte bara för känslan i sig utan för minnena man skapade just då. Det kanske var lite mindre krångligt just då, även om just då var en "krånglig" period. Då kärleken fortfarande var något som var en distans för en, men samtidigt något man drömde om inte för att man behövde den utan för nyfikenheten. Då livet inte var så mycket mer än du och jag, och när livet facktist inte kunde tolkas så mycket fel. Visst då kanske inte bara var en dans på rosor heller, men då kände man ialafall att man hade orken att se bortom nuet. 
 Men nu känner jag mig någolunda lugn av två anledningar, jag behövde skicka in lite papper till Försäkringskassan och det är klart så förhoppningsvis så kanske man inte blir återbetalningsskyldig. Sedan fick man ett brev ifrån Alingsås tingsrätt att det med god man har gått igenom, så nu är en jag känner väl min gode man villket får mig och känna mig något bättre det med. Det som fattas är väl lite motivation, och en gnutta drömmande så blir kanske man lugn i själen igen. Jag försöker ta det lugnt frammåt med grejer, och bollarna i luften är väl bara tre för tillfället. Jobbet, vikten och motivationen antar jag det blir, även om motivationen är halvt så försöker jag ialafall. Jag ska nog försöka söka mig till ungdomsmottagningen för att prata, fick ett tips ifrån min gode man om en som var bra där. Sedan får man väl se vad som händer, just nu försöker man väll bara stänga ute den lilla ensamhet som försöker leta sig in i kroppen. Just nu är väl det lite ostabilt men jag klarar det, det är inget jag inte hanskats med förut så. Allt jag behöver är ett fungerande wii(fullt fungerande för min har ingen gamecube anslutning D:), villket behövs om man vill spela mitt älskade zelda ocarina of time. Varför drar jag upp spelet?, jo för det hade nog dragit iväg ensamheten för tillfället. 
 Kanske lite barnsligt men det är halvterapi för mig, just för att det är spelet jag spelat genom tiderna. 
nåja just idag får jag nöja mig med lite musik, och en gnutta drömmande tankar.

Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela