tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Små tankar om stora saker

Publicerad 2014-04-09 23:36:47 i Allmänt

Jag tänkte såhär nu in på natten om ett samtal jag hade med min nära kompis Rebecca, angående just vikten och skildnader mellan människor och djur. Så kom vi in på detta med varför är tjocka djur söta, men samtidigt kan inte en människa vara tjock och söt. Vissa har väl sina åsikter om detta ochså, men så som jag upplever det är det väldigt svårt idag att känna sig söt som lite överviktig.
 Ett exempel är min tjockis katt, hur mullig som helst men man kan inte sluta älska honom. Nu säger jag inte att djur och människor är skitlika, men jag tror ingen hade älskat mig mer om jag var täckt av hår och kröp på alla fyra. Men det jag säger att man inte känner sig speciellt vacker, visst har det men självförtroendet och göra det med men är det så omöjligt och känna sig vacker som överviktig?. Det känns som de flesta i dagens samhälle är ytliga, kan ju inte påstå att jag är bättre om jag ska vara ärlig. Men samtidigt så känns det nästan gränsfall att man drar på sig en luden kappa och kryper runt på golvet. Inte för att jag skulle se gulligare ut men då kanske man hade fått blickarna på sig, och möjligtvis psykvården ochså men det är en annan femma. 
 Den här bilden är hur jag skulle vilja vara, inte just för elakheten utan för självsäkerheten. 
En dag vill jag bli sådan, och äntligen våga stå upp för mig själv och den jag är på samma sätt.

Hejdå bloggen ~~

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2014-04-16 14:27:11

Så himla sjukt att det är så...

Men som jag har sagt, tycker att du är skitsnygg oavsett. Du är en så himla fin människa och ser så fin ut också att det är nog många som tycker likadant men inte vågar säga det. Tro mer på dig själv <3 Lättare sagt än gjort men du är verkligen underbar <3

Svar: <3
Angie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela