tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Rubbad bild

Publicerad 2014-04-17 22:58:20 i Allmänt

Finns alltid den lilla rubbade bilden om hur just DU ska vara, speciellt när det kommer till kvinnor. Jag utesluter inte män i detta, men det finns en större press på oss tjejer i det hela stora. Inte för att jag som person tänker på det varje dag, men samtidigt är det något som man har i baktanken endå. I mitt fall har jag svårt och tro att jag någonsin skulle leva upp till de krav vissa partners har idag, men samtidigt har en liten del av mig insett att jag inte behöver detta. Det är självklart fortfarande svårt att acceptera att jag är fin som jag är, det är spår av det såliga självfötroendet som spökar. En del av mig säger att den föralltid kommer spöka, det är just därför jag försöker att komma sakta men säkert upp på fötter igen.
 Jag ska försöka senare kanske till hösten med psykolog, det har börjat att bli lite grejer och förbereda för och även lite grejer och ta tag i. Men med de få bollarna jag har i luften redan blir det ganska bra. Det känns lite underligt på många sätt att det redan är år 2014, det kändess som igår när man nyss börjat gymnasiet. Ialafall känns det som detta ret är ett år av förändring, och en bra sådan ochså. 
 Nåja nog med tänkande för idag, nu ska man se lite Shingeki no kyojin(attack on titan) konstigt nog den enda serien jag facktist orkar se ensam. 

Hejdå bloggen~~
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela