tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

En källare full med råttor och minnen

Publicerad 2014-04-21 17:39:07 i Allmänt

Igår var jag och min kära mamma nere i källaren/förådet för första gången på länge, vi hade en jäkla oreda där nere och eftersom det är aktuellt att flytta så småningom så tänkte vi rensa där. Det är helt otroligt vad man fann saker där nere, vissa bortglömda andra kom man ihåg som det var igår. Jag fann en tiger nalle som pappa hade köpt till mig på en loppis i min grundskola, den som fanns i kortedala men som tyvvär byggts om till högskola eller något. Jag såg ochså en action figur som min kusin och jag lekte med, vi hade likadana så dom var på en massa olika uppdrag i just den här lägenheten. Ett par gammla My little pony leksaker som man nästan kommer fortfarande ihåg namnen man gav dom, en av dom hette madelen en annan kalladess silver som var kille i mina ögon men han såg facktist mer ut som en tjej. En gammal docka som man hade ett vagt minne av, en drös med brev och skolböcker. Turen ner i källaren var slitsam men värt det, att sitta och beundra alla små saker som man faktist minns.
 Kanske alla minnen överflödade, men allt kändess endå som en simplare tid. Då man fakctist satt med leksakerna i handen, så var man bara 8år  och inte en dag äldre. Tyvvär hade även råttor intagit vårt utrymme med en massa saker och mysa i, så som mina fluffiga kuddar gammla papper osv. Men turen var väll att dom inte tuggade sönder de saker som betydde mest, typ som första dockorna osv. När dagen var klar orkade man knappt lyfta ett finger, mycket slängdess och hela utrymmet blev rymmligare. Dock saknar jag vissa saker, men samtidigt kan man inte spara på precis allt här i världen. Hade dock viljat se vhs filmerna som låg där nere en sista gång. Till exempel Prinsen och tiggarpojken, eller black beuty osv. Men men life goes on och internet är stort, har man tur så finner man dessa filmer någonstans här. Jag sov som en sten senare den natten, och vaknade ovanligt tidigt för att vara mig kvart i 11. Jag gick upp och kände mig pigg som en mört, kommer nog ändra på lite saker i framtiden. Men nu ska man ta det lugnt och imorgon blir det mer jobb, och med lite tur en lösning på lite problem. 

Hejdå bloggen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela