tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

En dag och lite drömmande senare

Publicerad 2014-04-09 13:05:54 i Allmänt

Det är konstigt vad ett huvud kan koka ihop ibland,  just inatt var drömandet kanske just det jag behövde för morgondagen. Jag drömde som vanligt om ett romantiskt möte med något, som hade lite samma intressen och gillade mig för mig. Även om det bara var en drömm kändess det lite roligt på något sätt, det är nog mest det jag saknar med att vara singel romantiken. Visst i vissa fall måste man skapa den själv, men samtidigt har en blyg tjej inte en suck och göra det. Jag och min syster(vännen i stockholm) pratar mycket om vår blyghet, hur man planerar en sak och gör en annan. Vissa överkommer sin rädsla och lyckass, andra som jag och hon kommer inte runt blygheten lika lätt. Om jag fick välja skulle jag nog vilja vara utåtriktad, mest för att känna att jag skulle våga ta plats någonstans. Man känner sig nästan pinsam blyg när man känner sig intryckt i ett hörn av rummet, även om vissa av människorna är folk du träffat förut. Familj, vänner eller närstående är det inte riktigt så, men om vi säger vänners vänner eller jobbarkompisar osv då kan jag vara en gnutta blyg.
 I min drömm var jag fortfarande blyg men inte lika blyg, jag lyckadess till och med ge killen nr och skype. Kan ni tänka er vad ett litet ensamt huvud kan egentligen koka ihop. Ialafall känns hjärtat lite mindre tomt, och huvudet fullt av minnesbilder av en person jag aldrig mött. En liten del av en motivationskälla man kanske hade behövt, och som kanske väntar där ute på mig.
Om vi drömde samma drömm kanske han har mitt nr
Om vi drömde samma drömm kanske vi finner varandra
Om vi drömde samma drömm finner vi nog varandra tillslut
Om vi drömde samma drömm kanske vi finner ett lyckligt slut
 Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela