tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

att vakna upp två sommrar senare

Publicerad 2014-04-22 23:29:04 i Allmänt

Plötsligt var det sommar igen, men de senaste två åren har varit som en dimma för mig. Allt har inte försvunnit men de mesta är gömt bakom moln på en solklar himmel. Jag blundade när jag vilade i sängen, jag kände en doft av sommar i luften även om dagen var si sådär mulen. Jag kände igen känslan, men kunde inte riktigt pricka in vart det kom ifrån. Jag låg en lång stund och försökte förstå varför det kändess som att detta var första sommaren på ett bra tag. Jag antar att 2012 var man i chock fortfarande efter sveket, sedan så fick man nästa käftsmäll 2013. Men i villket fall är det skönt att se sommar igen, och en känsla inom mig längtar efter mullriga nätter av åska och vilt regn.
 Även om väntan inte alltid är värd målet, så kan ibland väntan vara just målet med saker. Att ha känslan av glädje inför något som ska hända, medans ibland kan det vara svårt att vänta inför något som står oss nära. Ibland önskar jag att jag var vaken redan år 2012, men samtidigt kanske i det här fallet är målet viktigare än resan. Jag lär mig mycket av den smärtsamma resan frammåt, och samtidigt så siktar jag in mig på saker som får min vardag och funka så bra som möjligt. Att trycka på en knapp och stänga av allt då och då, är en av de bästa sakerna som kan göras. Det behöver inte alltid vara när det är jobbigt utan när man kanske bara behöver det. Ta en dag när man försöker sitt bästa att lämna tankarna under huvudkudden, och bara ha musiken i öronen så högt det går och spela in sin lilla video med ögonen. När musiken fyllt alla delar av kroppen, stampa,klappa eller sjung ut känslorna. På gatan eller i skogen, ett ensamt hem eller i dina tankar. Gör något spännande du aldrig gjort förut, njut av resan med en buss till ett speciellt mål. Njut av en regndroppe på fönstret, för alla dessa saker händer aldrig lika dant igen. Jag kan ju säga ärligt att jag inte alltid njuter av den där bussresan till målet, eller stirrar på den ensamma droppen i fönstret. Men jag försöker tänka på det och gör det som känns rätt, för vem vet kanske just på bussen du sitter på finns en stjälsfrände. Kanske i detta nu så sitter en helt främmande person och ser på samma regn som faller från himmlen, och kanske i detta nu gör ett par slut för att bilda två andra par. Världen är full av under som vi missar var dag, visst jag är bitter på mycket ibland. Jag ogillar getingar som surrar runt mitt fönster, eller hur mina katter sjunger för mig kl 8 en sovmorgon. Medans det ögonblicket spelas upp, är det något du kanske saknar om en vecka. 
 

Minnen skapas av många saker
Så var säker på villka du sparar

Hejdå bloggen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela