tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Ännu ett år

Publicerad 2013-11-23 21:54:02 i Allmänt

Födelsedagar är speciella, det är varma en gång om åren när folk du inte brukar prata med säger grattis. En dag på året när just du hyllas, och din tid här på jorden. Det är lite udda när man får grattis ifrån vissa folk, men det känns ganska skönt och vara uppmärksammad. Att se tillbaka ett år tillbaka vad som var viktigt då, kanske inte längre har någon som helst betydelse. Det är svårt att tro att saker skulle bli såhär när man satt för ett år sedan, lite visare lite klokare lite ensammare. Men som alla säger så är det livets gång, vissa stannar i ditt liv andra försvinner och tonar ut. Vissa försvann för att de inte var värdiga nog att stanna, andra försvann för att jag inte fick vara den jag var. Men jag är endå glad att jag fick möta dessa människor, även om jag kanske inte tål dom idag så var de mina vänner då.
 Stjärnorna skänker hopp till mina drömmar, dagen skänker ljus till mina ögon. En lugn melodi hörs ifrån månen, lugn men ochså mycket sorgsen och framförallt ensam. Jag känner igen mig i dess ensamma sång, även om jag inte kan beskriva min ensamhet i en ljuv stämma så beskriver jag gärna det i ord. Även om solen står högt på himmlen, och människor är så nära mig. Så är jag helt ensam i mitt tomma huvud, det finns ingen eller något där inne längre som beskriver vad jag drömmer om. Drömmlösa nätter utan varken drömmar eller stjärnor, ensamt men lärorikt av högsta graden. Även om det är lite ensamt så finns du alltid där, du finns hoss alla men vissa vet det inte bara. 
 
Även om jag inte ser dig riktigt kristall klart än
så finns du där bland skuggorna
min drömm
mitt liv
min framtid
 
Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela