tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Jag vill bli Nyfiken igen

Publicerad 2013-03-06 22:05:10 i Allmänt

Jag vill bli Nyfiken på livet igen, Nyfiken på allt som har med livet och göra. Så som jag var innan allt hände, så som jag borde vara nu ochså. Nyfiken på hur det är och resa, hur det är att bli kär igen. Nyfiken på hur det är att slå någon i spel, eller hur det är att kyssa någon igen. Nyfiken på hur en date skulle vara, eller en bio träff. Ligga under en stjärnhimmel och bara prata, eller att någon bjuder på en varm rätt. Livet har många korridorer, men jag har fastnat i en jag inte gillar. Jag vill inte sitta här i den färglösa salen, jag vill ut och kunna bli mig själv igen. Uppleva värme, uppleva hopp. Uppleva kärlek, uppleva allt som possetivt som finns och uppleva.
Jag kan säga med lugn att jag saknar min nyfikenhet på världen, även den syn jag hade just då. Jag såg inga gråa vägger, bara gångar genom dom. Jag saknar att få överaskningar, jag saknar att få uppleva livet genom andras ögon. Trotts att jag saknar min nyfikenhet, har jag hopp om framtiden. Det känns som jag är tillräckligt nära den, för att tro på den. Snart lämnar det sista av tvivel kroppen, och vem vet vart det för mig. Men ibland tycker jag det är roligare att inte veta, eller så är det ett kall från mitt gammla jag som är på väg tillbaka.
Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela