tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Nojjig

Publicerad 2013-06-07 21:52:44 i Allmänt

Imorgon sker antingen det ofattbara, eller det helt förutsägbara. Hur jag kommer ta det vet jag inte, jag kommer göra allt för acceptera om jag inte blir vald. Att tjura och grina som en unge på fem år leder ingenstans, och även om det är svårt så vet jag hur det är när man själv inte känner starka känslor som den andra gör för dig.
Det gör ont och vänta på ord som inte ännu blivit sagda, och smärta som ännu inte blivit upplevd. Svårt att tro på saker du aldrig sett ske, eller någonsin trott skulle ske i ditt liv. Att tänka sig ett ögonblick är en sak, men att uppleva den är en helt annan sak. Det kan vara som magi, det kan vara som ett helt berg som rasar ner över dig. Det du ser, känner och hör beror alltid på din bakgrund, kanske inte alltid men väldigt ofta. Vi grundar ofta saker på vårt förflutna, och bygger oftast stabilare saker av askan. Du gjorde ett misstag som du lärde dig av, så du bestämmer dig för att lära dig och bygga ett stabilare hus. Ibland behöver det bara vara du som bygger, ibland behöver ni vara två som bygger på samma drömm för att orka. Då och då kanske du inte orkar gå dit för att ta tag i det, då kanske någon stannar för att hjälpa dig upp. Det är alltid enklare att vara två som bygger, även om det inte alltid är menat så funkar det oftast bättre. Drömmar gödj av oss människors tro på dem, spelar ingen roll om det är bra eller dåliga drömmar. Oavsett drömmen eller mardrömmen utesluts inget av dera, jag förbereder mig på lycka och total förstörelse. Det kanske är bäst att göra det, då kanske du inte bryter dina sköra ben lika lätt. Då kanske det stora gråa molnet blåser iväg snabbare, och då kanske ditt hjärta redan förberett sig på en smäll och tagit skydd.
Kärlek är klumpen i halsen som varken går neråt eller uppåt, den skapar oro, den skapar hopp och den skapar värme. Den kan få dig att gå andra vägar än förr, den kan få dig att skrika av ilska. Den kan få dig att bråka med allt och alla, den kan ochså ge dig en glimt av sinnesro. Kärlek flyger fritt omkring oss, inga gränser eller stopp. En dag flyger den in i dig, har du tur så kommer det snabbare än vad du tror. Den kan även riva upp sår som man trodde inte fanns, men det kommer alltid vara ett faktum.
Så allt jag säger är önska mig lycka till imorgon, antingen kommer jag tillbaka visare eller lyckligare.
 
Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela