tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Spelutvecklare kanske det

Publicerad 2013-07-04 00:31:36 i Allmänt

Hejsan alla ett kort inlägg innan jag drar mig i sängs, ska till Cecilia imorgon och få lite mer ork. Jag behöver nog det och morsan med för den delen, känns skönt att komma iväg från verkligheten en sekund eller två. Ialafall pratade jag med min bästa kompis via skype idag, ush saknar henne något fruktansvärt. Vi pratade om allt från livet, till kärlek och till jobb. Jag kommer nog försöka mig på Spelutvecklare, låter lite som ett drömmjobb för mig. Hon sa att hon älskar hur jag skriver, och hur hon alltid brukade läsa mina historier när jag var ung. Vem vet kanske jag borde satsa på det, tanken lockar mig oändligt mycket. Vem vet en dag kanske det går, först av allt behöver jag söka den utbildningen. Om någon har ett förslag eller om någon vet något snälla skriv en kommentar, jag är så taggad på iden. Jag vill studera i något jag är riktigt bra på, kanske äntligen vinna på hemma plan. Så vad tycker ni om iden? skulle jag passa som det ?
Iden får mitt hjärta att banka, mitt blod att rusa och min mun att le. Tanken på att utveckla spel gör mig lycklig, det är det jag gjort och ängnat mitt liv åt. Spel och deras story, jag hoppas denna iden går i uppfyllelse ska snacka lite mer runt och sen får man väll se. Nu ses vi dock inte på en vecka, så alla ni som läser mig blogg tack. Det värmer när ni lämnar ett litet hej eller en annan kommentar, för då vet jag att jag hörs ialafall. Så tack och hej till nästa gång
 

 
Hejdå bloggen <3
 

Kommentarer

Postat av: Mr. Dante

Publicerad 2013-07-04 17:55:27

Spelutveckling är ett skitjobb med lång utbildning i huvudsakligen programmering som är otroligt jävla tråkigt och enformigt. Det enda som ingår i storywriting är high-concept vilket är en 5-minuters beskrivning av idé som vanliga anställda får göra. Spelutveckling är skit.

Svar: synd att du tycker så men det känns som något jag endå skulle viilja satsa på
Angie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela