tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Många ord

Publicerad 2013-01-13 23:24:00 i Allmänt

Jag har ofta svårt att finna ro i den här världen, det kan vara mina kärleksproblem, mina tankar som ständigt ligger o gnager och det vanligaste pengar problem. Men idag känns det inte så problemaktigt, idag är det mer en lugn känsla. Svårt att tro att min kropp fått lite ro, i veckan hjälpte jag trotts allt en kompis att skriva ett kärleksbrev. Jag hoppas innerligt att allt går bra för henne, att bli nekad en stor kärlek är hårt. Förutom mitt ex har jag frågat chans på en annan i min närhet, han sa att han inte var redo och jag accepterade det. Det smärtar när man får ett nej, men att förlora honom som vän skulle smärta mig mer. Det är alltid svårt det här med kärlek, även om den ibland gör ont är det bara bra. Blir man för bortskämd kanske det gör ondare än någonsin, dessutom kanske man inte hittar rätt endå.
 
 
                                                                            Det viktigaste för mig är att le då och då, inte för att det hjälper min sitvation utan för att de hjälper andras. Det kanske inte löser några problem, men det kanske betyder mycket för personen som kanske betyder mycket för dig. Att le efter svåra sitvationer är viktigt, gråta eller vara ledsen är inte förbjudet men att gräva ner sig hjälper ingen heller. Många av mina vänner uppvisar just den styrkan, att kunna le hur förjävligt livet än är. Mitt liv må ha varit förjävligt ibland, och må ha varit ett rent helvete. Även om lite av mitt leende har suddats bort, så försöker jag endå le för att alla andra ochså har haft det svårt. Ibland måste man inse att livet e orättvist, och ibland måste man svälja just det och le emot det. Visst inte alltid enkelt att göra det, men är defenetivt roligare än att gräva en grop i marken. Så jag uppmanar läsare med kraft, Le emot alla! Emot din partner, emot dina vänner men speciellt emot dina fiender. För inget retar upp någon mer, än ett stort leende på läpparna. 
 
Hejdå bloggen
 

Kommentarer

Postat av: kasai hana

Publicerad 2013-01-18 21:56:09

tack sis för din hjälp och stödd du är den bästa som finns inliggt mig :) <3 så nu har jag lämnat brevet *nervös* men nyfiken :)

puss

Svar: Får berätta hur det gått sen :P
Angie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela