tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Att finna styrka

Publicerad 2013-01-19 01:44:00 i Allmänt

Att finna styrka i dagens samhälle är inte en lätt uppgift, inte för någon kan jag tänka mig. Det är så många krav som ställs på oss, speciellt oss ungdomar. Vi får inte ha en annan hudfärg än vit, vi får inte härstamma från ett annat land. Vi får inte bete oss galet, vi får inte ha kvinnliga/ manliga kompisar. Jag är glad att jag är i kretsar där nästan allt är acceptabelt, speciellt med mina föräldrar. Även om vissa sätt de reagerar på kan vara lite små jobbigt, så är jag mycket lyckligt lottad. De flesta föräldrar tillåter inte sina barn vara Bög/lesbisk, de tillåter inte sina barn vara lite udda. De tillåter inte sina barn att ha vänner av en annan färg, de tillåter inte sina barn att vara sig själva. Jag kan bara yttra ordet "tur" när jag tänker på folk runt omkring mig, folk som jag kallar vänner, folk jag kallar min familj men framförallt personer som en gång varit främlingar men stannat vid mig. Det är skönt att ha så acceptabelt folk runt omkring mig, man känner sig tryggare i sig själv och sin omgivning. I min skola där jag gick från 2-9 var man inte trygg, jag var mycket rädd på den tiden och osäker i mig själv. Lärarna brydde sig inte, och ansåg att jag var problemet.
Att gymnasiet fick mig att gå ifrån osäker och blyg, till utåtriktad och ganska säker på mig själv är underbart steg att ta. Mycket är människornas förtjänst, de som trodde på mig, uppmuntrade mig de jag kan kalla bästa kompisar, familj och lärare. Jobbet har hjälpt mig att ta många stora kliv i rätt riktning ochså, och är oehört tacksam för det med. Älskar er alla, och även ni som läser bloggen :> stort tack till er.
 
Hejdå bloggen

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-01-19 23:05:59

Älskar dig min fina tjej.

Svar: Älskar dig med :D
Angie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela