tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Varför jag känner så för alla hjärtans dag

Publicerad 2013-02-14 22:59:15 i Allmänt

Folk tycker ofta att alla hjärtans dag inte handlar om par, eller förälskade tonåringar eller gifta par. Vaddå inte handlar om det, det är allt den handlar om. Varför mår jag som människa dåligt över denna dag, för att jag har aldrig blivit utfrågad. Är det en anledning, eller är det att jag är så osäker på mig själv att jag bara mår mer piss. Jag har aldrig fått ett beundrar kort, jag har aldrig fått chocklad eller något sådant skit. Ingen har sagt till mig, förutom familj och vänner att ha en bra glad alla hjärtans dag. Visst det är la alltid något, men jag som människa drömmer om mer än så. Jag känner mig extra sårad en sån här dag, speciellt när jag ser på FB där alla har sina dejter att gå på eller "Älsklingar". Så det där ska inte få mig och må dåligt, jag vet inte hur man beskriver känslan av sorg och ilska på samma gång. Det är svårt att beskriva känslan, att känna sig totalt värdelös och samtidigt så arg för att man inte är mer än människa. Att bli så ledsen för att man måste passa in, och jag är en av dom som inte gör det. Folk tror att det är enkelt att tänka possetivt, så fan heller att det är det.
Är det så mycket begärt att få lite förståelse, att få lite medlidande för jag känner att jag har för lite av det. Jag mår inte bra för att jag aldrig blivit riktigt uppvaktad av någon som älskar mig, jag har aldrig fått höra att jag är snygg eller sexig. Mest för att jag inte är det, jag är tjock då är jag automatiskt ute ur systemet i detta samhället. Jag har aldrig fått chocklad eller blommor, jag har aldrig fått kort eller ens en date. Jag saknar det normala personer får, jag saknar det jag aldrig fått. Är det svårt att förstå?, jag avundas er alla. Jag är en lycklig person, men idag så mår jag skit. Ensamheten, tröttheten men framförallt kärleken som inte finns hoss mig. Förstå eller försvinn, söker medlidande inte folk som säger åt mig och vänta. Tålamod har jag, men sårad har jag blivit för mycket. varför får jag aldrig den kärlek jag förtjänar................................

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2013-02-23 10:12:47

Hej... Förstår hur du känner, för mig betyder alla hjärtans dag mycket också. Men försök se det som att de tjejer som får något av sin kille bara blir glatt överraskade. Jag fick ingenting (om man bortser det vanliga) och jag har en kille. Jag fick varken bio, choklad, blommor eller ens ett fjuttigt kort. Om jag vill ha något måste jag tjata om det. Så jag tjatade om att vi skulle gå på middag, som jag ändå betalade själv.

Så döm inte alla par... för att det är så otroligt många som skiter i alla <3ans dag, tycker att det är överskattat och blir irriterade på den trots att de har en pojk/flickvän...
+ att media och affärer gör värsta stor deal av den för att sälja som får oss som inte får något att känna sig som skit.

Jag tror att vad jag försöker säga är att man kanske ändå inte får sina förhoppningar uppfyllda även om man har sin partner, men jag förstår att det är värre när man är ensam. Jag var ju också grymt deppig innan jag hade kille på den dagen, men det blev inte direkt bättre på alla <3ans dag med att ha en...

Killar är douchebags :( De är som nå jävla jägare som ger bara saker för att de är ute efter något, blä. De sätter ut en plastanka och så tror den andra ankan att det är en ny fin vän... och så blir denne skjuten :(


Okej det här var ganska dumt inlägg... Älskar dig vännen <3

Svar: <3
Angie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela