tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Att ta sig upp för en vägg

Publicerad 2013-02-04 21:50:55 i Allmänt

Även om det är en lättnad att inte gå under, så känns det endå lite tungt i bröstet. Hur säger man till någon att man vill ha förändring, utan att göra personen ledsen eller arg. Jag älskar två personer lika mycket, men dessa två driver mig ochså till vanvett. De kanske inte ser det själva, de kanske skulle behöva höra hårdare ord. Är jag bara rädd för konflikten, eller är jag rädd att glömmas bort. Ni säger att ni vill, men endå händer inget. Den ena lägger ansvaret på den andra, medans den andra tror att den ena har det ansvaret. Hur säger jag att jag är trött på att sitta här, hur berättar jag vad jag tycker utan att såra någon djupt. Jag älskar dig endå kommer nog inte funka, mina ord kommer nog sitta lite för djupt för det. Att höra om en tid som gått är svårt, och höra att ni gled isär gör det svårare. Om mitt hjärta fick en blygsam önskan, skulle det vara att ni blev sams. La all skit ni gjort bakom er, inte bara för min skull utan för er egen. Rätade på era ryggar tog varandra i hand och sa förlåt, jag menar en förutom er tog ett steg även fast det steget aldrig behövdes. Varför lyssnar ni aldrig på mig, är det för att ni tror att jag inte förstår. Jag är rädd att berätta saker, för att ni kanske blir arga av att höra om varandra. Ibland går det bra ibland inte, ibland sårar ni mig med era ord men jag vill inte visa det. Tysnaden sprids i hjärtat, ensamheten och förvirringen söker sig in igen. Kommer jag klara av detta, kommer jag orka med detta livet ut. Jag önska att folk kunde lägga sitt gammla groll bakom sig, och sluta tjura och dömma efter vad som varit.
En tyst tanke viskas i mitt öra, det är försent för att ens försöka. Det är upp till dom nu, du har försökt och ena dom men det går inte. Jag blir som ett barn igen, rädd för att bli lämnad åt tiden. En tyst suck hörs från hjärtat, och en önskan ropas ut. Tänk innan du säger nåt, jag önska fler folk gjorde det. Jag suckar tyst för mig själv, innan jag sakta dras tillbaka av tiden. Jag sitter fast igen, flyter med tiden som villken människa som helst. Allt blir mörkt, tyst och ensamt.
 
 
Hejdå bloggen

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-02-05 23:14:03

Jag antar att jag är en av personerna du skriver om här och du måste tro mig när jag säger att jag är ledsen och förtvivlad över att du fötts av föräldrar som aldrig ens borde träffats. Jag är så glad att du finns och jag har aldrig ångrat att jag blev förälder. Jag älskar dig.
Men jag vet också att situationen är bäst som den är och att inte säga någonting om den andra föräldern ibland är det snällaste man kan göra. Du får helt enkelt acceptera att det inte funkar.
Glöm inte att jag älskar dig.

Svar: Älskar dig med pappa men är väldigt svårt när hatet kommer från två sidor tröttsamt men älskar er endå
Angie

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-02-07 11:33:03

Nu kände jag att min första kommentar lät väldigt hård mot dig, men så var det inte menat. Det jag vill säga är att ibland kan man önska något som inte skulle bli så bra i verkligheten. Jag har varit i exakt samma situation med mina föräldrar och jag känner igen det som händer. När min mamma hade det svårt önskade jag att min pappa skulle stötta henne men jag insåg sedan att det skulle inte bli bra eftersom de aldrig kunde hålla sams. Men jag tror att längtan finns hos alla barn till skilda föräldrar. Du har två föräldrar som älskar dig otroligt mycket så du kommer aldrig att försvinna.
Jag älskar dig.

Svar: <3
Angie

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-02-08 00:10:03

Jag vill bara säga att jag inte känner något hat mot någon människa. Det finns dom som gjort mig illa skadat både mig och dem jag älskar.
Men hat känner jag inte.
Det finns människor som jag inte vill ha med att göra.
Men hat är ett gift som fräter både på den som hatas och den som hatar. Jag vill inte ha något hat i mitt liv, jag bara accepterar att alla människor inte kan vara vänner.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela