tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Snötäcket som döljer resten av tankarna

Publicerad 2013-12-07 00:17:48 i Allmänt

Jag ligger vaken sent om nätterna med alla tankar i fullt bruk, tänk att lite snö kan vara så mycket nytta för mig. Detta smala täcke snö har grävt ner mina tankar en liten liten bit under marken, och låter mig fokusera på det som kanske gör en skillnad. Men så snart ytan skrapas, och snön försvinner kommer jag ligga sömlös igen. Att vara lycklig är nog ett stort problem för alla, eller ialafall att bara vara nöjd. Du målade en bild precis men den blev inte riktigt som du hade sett det i huvudet, du frågade precis chans på den du gillar men det blev inte ett ja. Din kompis och du pratar inte lika ofta längre, du är inte lika lycklig som du vill vara. Jag har mycket att vara tacksam för, men att vara nöjd i detta perfekta samhälle blir nog svårt för alla. Vi uppfostras med att det är okej att vara anorlunda, endå så stänger stora delar av samhället ute oss för just den anledningen. Vi blir uppfostrade att vara nyfikna på världen och godhjärtade, endå så ser vi inte de hoss personerna som tar hand om oss i skolan. Vi blir uppfostrade att tro på magi och under, endå så tas dom ständigt ifrån oss varje gång vi försöker göra dem.
 Så simpellt som ett penseldrag emot papper, så simpelt som en vind emot din kind. Så simpellt önskar jag ibland mina känslor var, men jag vet redan djupt inom mig att ingen människa kan vara så simpell. Jag tror ingen i världen ser allt svart och vitt, det finns så många färger emallan som vi ser dagligen. Vissa saker är ju klart vitt och svart men, sedan finns det andra saker så som att busschaffören körde ifrån mig det var ju såklart lite grått men inte svart. Så som en person som plockar upp något du tappat för att ge tillbaka det, klart så är det inte den vitaste nyansen men den färgen är väldigt ljus. Jag hoppas många i min generation, och förhoppningsvis en generation under oss ochså kommer lära våra barn om samma saker vi lär idag. Om magiska under, om att ha lite hopp i livet. Men framför allt att aldrig ge upp, faller du ner ge inte upp utan ta bara baby stepps tillbaka där du stog förut och försök igen.
 
// Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela