tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Lite jul kul och en underlig drömm om hopp

Publicerad 2013-12-27 11:56:22 i Allmänt

Ja julen var lyckad mer än vad man trott, med julklappar ganska många trotts vår ekonomi. Maten var god som vanligt, ingen riktig julkänsla pga vädret tyvvär. Men ialafall så skyndar sig dagarna emot mammas födelsedag, och även det nya året. Men innan vi kastar oss in i spekelationer om det nya året och lite hopp man har om detta, skulle jag vilja dela lite bilder med er.
 En liten julbild som jag tyckte var fin, inte värdens bästa grafik men det är min webbkamera o skylla. Är så otroligt dålig o ta kort med kammera på mig själv. 
 Årets julgran <3 och så ser man en katt till vänster, detta är ju såklart min älskling nisse <3.
 Vi gjorde julgodis gräddfudge, underbart gott vi hade bokstäver som vi skrev lite ord på dom med. Detta är en av mina ord, lite uppmuntrande,
 Vissa ord kanske inte var lika fantasifulla, men detta är vad vi kom på just då. Inget ovanligt dock, men det vorre inte mitt hem om inte detta hade hänt <3.
 Nisse och Sessan är namnen på våra katter, kände för att skriva deras namn ochså. Älskar dock att man ser ett hårtstrå vid Sessans fudge grej(såklart ett katthår <3) som sagt inget hem med katter, är utan hår i maten och överallt. 
 Allt julgodis färdigt, från vänster längst ner så har vi rocky road. Över den så har vi gräddfudgen, under den har vi nogat chocklad och mandel. Brevid dem så har vi lakrisknäck, och brevid där har vi en nykomling som är lyxig lakris kola väldigt gott <3 och sista är brända mandlar :).
 Jag vet dokumentation på hög nivå, årets jul middag <3. 
En väldigt nöjd katt efter fisk middagen, hon pep inte mer på hela den kvällen inte så konstigt iförtjej,
 Katternas julmiddag, så det var nog inte konstigt att dom höll tyst resten av kvällen. 
 Nisse under vår julgran, han springer där jämt men där la han sig bara pladask o stirrade på mig . En av de underbara bilderna man lyckadess få <3.
 En ny dator mus väl behövd ^^
Det är så mycket mer jag vill visa men detta räcker för denna gången, nu vill jag skriva om en underlig drömm jag hade igår.  Den var väldigt konstigt, det hanflade om mig och min kompis Cecilia. Vi förberedde lite för mitt bröllop, jag minns att jag hade bröllopsklänning och en ring. Ringen var mest ovanlig den såg inte ut som en klassisk ring, utan den såg ut som en blomma med fyra blad utåt dom var helt safir blåa. Jag minns inte så mycket mer än att jag hade en ny katt, och en liten hund som jag döpte till buster just för att farmors tax hette det. Jag läste lite i ett drömmlexikon även om man inte ska tro på allt man läser, så tycker jag det är lite kul o läsa endå. Jag läste att hunden står för trofasthet osv men ringen betydde en romantisk upplevelese, och brudklänningen betydde ochså nåt med kärlek. Kanske om man har tur så blir det sant, så det är bara och fortsätta med samma blick emot horisonten av det nya året.

 

Hejdå bloggen








Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela