tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Liseberg och julkänslan

Publicerad 2013-12-06 00:31:44 i Allmänt

Det har gått ett litet tag sedan jag skrev, förra veckan var man på liseberg tack vare min chef/handläggare. Så jag och några ungdommar åkte iväg till liseberg, och var på jul på liseberg. Första gången jag någonsin varit där, det var helt magiskt måste jag säga.
 Alla ljusen i träden och runt omkring en, alla folk och den mysiga stämmningen. Det var en av de bästa dagarna på året, detta har fått mig mycket mer possetiv till resten av detta året. Alla fick gå som de ville, och jag gick med två av mina bästa vänner.
 Min underbara kompis Felix :D
 Och min andra vän frida, den underbara sångfågeln. 
 Vi stötte genast på en medeltidsmarknad, villket jag fastnade genast för. Dessa saker fick mig nästan att storkna, så vackra saker till höger och vänster men ack så lite pengar. Men jag är endå ganska nöjd, lyckadess köpa en julklapp och en födelsedagspresent till mamma så det var kanske precis lagom det.
 När vi gick in i en butik en bit bort så fann jag julgranskulor, Julgranskulor till förbanelse. Stora och små julgranskulor, underliga och söta små saker. De hade verkligen precis allt där, nästa gång ska jag ha mycket pengar med mig, en dag ska jag ha en mycket undrlig gran full av magiska julgranskulor. 
 Allt efter färden genom liseberg fortsatte, så såg man gång på gång underligt vackra saker som man aldrig brukade se på sommaren. Eftersom det var min första gång på Liseberg på vintern tyckte jag nästan allt var helt fantastiskt.
 Som sagt så älskar jag verkligen vintern, även om snön inte fanns där än så var det verkligen jul känsla endå.
 Dessa herrar var två underbart coola människor, de fick både mig och Felix och ligga dubbeltvikta på marken. Deras sätt att bara babbla på om allt och inget var helt fantastiskt, hoppas dessa herrar går långt i livet men det tror jag med den talangen dom har så.
 Vårt sista stopp(nästan ialafall) var på tomteland, som dom tillfälligt byggt vid kolerado. Det var väldigt barnvänligt där inne, och mycket fint dekorerat. det förundrar mig fortfarande hur vackert alla på liseberg hade gjort det. 
 Nu när snöstormen lugnat sig lite, känner man sig upprymd av den vita marken. Allt jag kan hoppas är att den stannar, tills våren åter igen kryper in. 
 
Hejdå bloggen





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela