tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Upp och ner

Publicerad 2013-04-14 21:43:48 i Allmänt

Vad krävs det egentligen för att må bra? vad gör en glad eller förstörd. Jag känner mig lyckligt lottad som inte förstörs helt varje gång jag slår i hårt i något, det gör ont men smärtan dämpas efter ett tag. Det är svårt att vara nöjd med sig själv idag, så höga krav på vad du ska bära, hur trimmad du är och helst size 0. Det är vad jag känner ialafall, det verkar ju så bland de flesta. Varför duger ingen som de är? jo för att media proppar oss fulla med skit såklart. Men trotts all skit på tv, och allt som förhindrar oss från oss själva måste man försöka tro. Det är vad jag försöker med, även om jag tycker illa om mig själv så försöker jag inte bry mig om det. En sak som jag finner roligt är att trigga reaktioner i dagens samhälle, det känns som allt flera inte vågar detta. Varför? ja det är väll för att de skäms av det, jag vet inte facktist. Jag tycker vi behöver fler reaktioner, fler skratt och fler som reagerar på ovanliga saker.
Det är synd att allt ger sådanna sår, men det man inte dör av gör ju än starkare. Ingen är ju perfekt eller normal, vad är ens en normal person? jag suckar bara åt tanken. Det är så jobbigt och tänka på alla som aldrig fått hjälp, eller fått uppmuntran när de är nere. De flesta ligger under jord idag, mest för att de håller detta inne. Det kan vara mobbing, det kan vara rädslor, förälskelser eller att ingen lyssnar. Det känns hemskt att veta att 9åringar tar livet av sig, bara för att de inte finns någon hjälp från skolans sida. Det är nästan läskigt vart världen tar vägen, människor bryr sig om saker som inte betyder ett skit. Men jag försöker kämpa för det jag känner är rätt, och försöker vara stolt att vara mig. Vet du vad det är jag fanme ochså! jag menar vem vågar det jag vågar eller gått den stigen jag har gjort?. Inte fan du och inte du heller, men ni alla har endå gått er stig för att hamna där ni är nu. Val som är fel? nej det finns inga, du kanske har valt en stig som varit full av problem men den är inte fel för det. Du lär dig från de misstagen, eller så lär du dig inte. Men så kommer det hålla på i livet, jag försöker lära mig från mina och andras misstag. Även om det är smärtsamt funkar det bra, och det har hjälpt mig och andra.
Om det är en sak jag har lärt mig, det är både sorgligt men jag har börjat accepterat det. Alla personer som står vid din sida idag, kan försvinna imorgon. Jag finner det smärtsamt, men det är vad jag har lärt mig av det här jag har genom gått. Men jag känner mig inte ledsen längre, även om jag borde det så är jag inte det. Man kan lätt glida ifrån folk, jag försöker att inte göra det. Men ibland måste man släppa taget helt, för att det kanske är bäst. Men vad är jag och dömma en sådan sitvation? men ibland så känner man det redan i början. Jag känner nu att jag är nöjd, att bara sitta och njuta av musiken som når mina öron. Det var ett tag sedan jag var så här, tills nästa smäll man får så kommer jag le.
UDDA OCH STOLT
 
Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela