tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Tårar av glädje

Publicerad 2012-11-22 19:51:00 i Allmänt

Idag öppnade jag min födelsedagspresent ifrån pappa, när jag öppnade en av paketen var det en bok med texten"Till dig du är viktig för mig!". Jag började nyfiket läsa i boken, där alla möjliga saker stod i den, ett skratt fick man sig även tårar av lycka. Goda råd och en hel del saker som gav mig en tankeställare, den här boken var en av de finaste grejer man kan få. Den sprider inte bara glädje utan ger dig insikt i dig själv, och även hur en annan person ser på dig. Att läsa den här boken har inspererat mig mycket, den gjorde så mycket för självkänslan och fick mig och piggna till fast jag var helt slut i min kropp.Denna lilla bok gav mig ljus när jag inte hade så mycket kvar, den fick alla moln på himmlen att spricka upp. Värmen ifrån just den boken fick mig och känna mig hel, den fick mig att se mig själv ifrån en helt ny vinkel.
Jag fortsatte läsa den, desto djupare in i boken jag kom desto mer såg jag mig själv i helheten. Sedan fann jag en del med goda råd, först tyckte jag det lät lite skumt men insåg snart att de råden var väldigt mycket vettigare än vad man kan tro.
" Du borde lära dig att gå på vattnet
Du borde testa att Ta ett steg i taget
Du borde skaffa dig Vatten
Du borde börja gå
Du borde sluta Sjunka när du går på vattnet
innan du dör bör du ropa på hjälp ifrån vattnet"
 
Fast det kanske inte menar mycket så gör det det för mig, på något sätt så är det ett råd som jag facktist förstår. Detta rådet är ett mäktigt sådant, ett som har stor betydelse i mitt liv. Denna boken kommer jag vända mig till när jag är som mörkast, det skapar ljus och värme direkt. Ett bra tips till er som har en vän som behöver detta, en underbar bok ifylld av världens bästa pappa <3.
Hejdå bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela