tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

vad vänskap är för mig

Publicerad 2012-12-07 22:26:00 i Allmänt

Vänner är människor i mitt liv som jag ofta söker mig till i olika sitvationer. Det kan vara när jag bara vill fly verkligheten ett slag, eller när jag behöver en stor kram. Råd som kanske är bortom mitt synfält, eller helt enkelt någon och umgås med. Jag värdesätter mina vänner mycket högt, detta beror på att jag aldrig var speciellt populär som barn. Det fick mig och värdesätta det jag har, och hadde just då. Det gör jag mycket fortfarande, det är därför man tar det extra hårt när någon försvinner. Vissa måste nödvändigtvis försvinna, kanske i framtiden kommer jag tänka tillbaka på stunderna och le. Smärtan att tänka på de som kasnke man kommer tappa kontakten helt med är jobbig, känns som man glider isär och sen bara försvinner i en dimma. Jag brukar tolka mitt hjärta som en tronsal, full med stolar för var och en i mitt liv. De som har en mycket hög tron finns mycket i mitt liv eller betyder mycket, de som är lite lägre är någon jag kanske är osäker om eller precis lärt känna. Det finns saker som höjer och sänker stolarna för varje dag, saknad, ord som kanske satte sig på fel ställe. Men även mycket kan höja en tron uppåt, så som stöd ,en komentar nånstans eller ett sms. Det finns även troner i mitt hjärta som slitils i bitar totalt, med hjälp av de bitarna jag en gång hade en hel tron med bygger jag nya. Alla som jag någonsin träffat blir en del av mig, vissa starkare än andra bara. Vissa troner är lite söndriga pga gräl och gammla saker som sitter djupt, men inget kan lösa det om inte lite klister på det hela och en stor sked kärlek.
Vänner är unika på flera sätt speciellt dom som är dig närmast, dom kan gå dig på nerverna, dom kan få dig att bli arg som ett bi men i slutändan är det endå dom man alltid kommer tillbaka till. En bästa vän funkar på samma sätt, bara man gångrar nerverna och allt annat. Minst sagt en komplicerad men endå mycket kärleksfull relation, för dom e det viktigaste man har . Så innan du bestämmer dig för att göra din kompis/bästis nr 2 på listan, tänk om och behandla dom respectfullt. För vem vet i slutet kanske det bara finns dom kvar
Hejdå bloggen :3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela