tearsofblue.blogg.se

Mitt liv är inte enkelt, det är ingens egentligen. Min blogg handlar om mitt liv, vad som hände, vart det fört mig idag, vad jag vill gå nu. Allt som jag lever med varje dag, mina oroliga tankar. Ja det mesta som en sådan som jag kanske egentligen borde släppa.

Sinnernas fulla bruk

Publicerad 2012-12-03 17:46:56 i Allmänt

Jag trodde att jag skulle må bra idag, nu när årets första snö landat på marken. Jag trodde den isande kylan skulle friska upp sinnet, och snöflingorna som föll skulle få mig le. Men jag vet inte längre hur jag känner, jag blir upprörd för det minsta nu mera. Jag blev upprörd för att en kompis inte ville att jag skulle berätta slutet av boken, förstår henne men samtidigt så sårade det mig djupt. Varför? jag vet inte jag borde vara vid sinnernas fulla bruk idag, jag borde vara lycklig men vad är det då som gör mig så ledsen. Är det för att det är dig jag tänker på när jag vill berätta någonting, och när du avisar mig utan ett snälla blir det så hårt mot mitt trasiga hjärta. Jag vet inte ärligtalat var som gör mig så dum i huvudet, antar att det är smärtan som sitter i. Ännu en gång så har mitt trasiga hjärta nästan förstört det för mig, det känns väll jobbigt att veta att du har någonstans att gå när ingen av dina vänner är hemma. Gör så ont på så många ställen samtidigt, när en vän säger nej till en sådan sak man helst vill berätta för den. Jag vet att jag övereagerar helt klart, hatar mig själv för det. Men smärtan jag känner gör extra ont nu, vet dock aldrig varför. Sitter i tårrar för att jag inte får berätta om en bok, villket skämt egentligen. Kanske är jag för trött på hela den här vara ensam i världen prylen, stå där bland tusentals par mitt i allt och inte ha en suck i världen.
Känns så ensamt i sovrummet, känns så ensamt i världen just nu. Önskade jag kunde bättra mig, men detta säger jag med bittre känslor som fortfarande kryper under mitt skinn. Alla säger att kärleken kommer, men väntar är som vanligt för lång för mig. Känns jobbigt och höra alla orden igen, höra allt som man egentligen skulle ha föträngt med det andra. Ibland önskar man att alla bara lämnade en ensam för alltid, eller för en stund vem vet. Det känns som det bästa ibland för då hade sluppit och le med de bittra känslorna jag har, då kanske jag sluppit och vara så elak mot alla jag känner. Förlåt för all svartsjuka över kärlek jag en gång hade, förlåt för den smärtan jag överför till er. Förlåt för att mitt hjärta knuffar bort er vid vissa tillfällen, förlåt för att jag inte orkar kämpa för att le.
 
 Hejdå bloggen

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-12-04 07:34:33

Tänk bara på en sak. Den viktigaste saken dessutom; Det viktigaste är inte att hitta någon utan att hitta rätt och det tar tid. Det tog mig 35 år men det var värt varenda sekund när jag väl hittade henne. Du ska veta att fel person kan göra så mycket skada. Så sörjande inte för att du miste en sådan person, han skulle inte göra något bra för dig ändå. Var glad istället att du klarade dig undan. Hade jag kunnat välja nu i efterhand hade jag hellre väntat i 35 år än att slösa tid på fel människor som gjort mig illa. Kanske är en klen tröst men det är det goda råd jag aldr
ig fick men hade behövt

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-12-04 07:38:19

Ursäkta stavfel men det är svårt att skriva med telefon . Jag älskar dig. Kram

Svar: Förstår dina råd pappa
Angie

Postat av: Anneli H

Publicerad 2012-12-11 12:14:32

Håller med din far :3 Tror också du kommer inse det tillslut att det är bättre att vänta på rätt än att vara med fel person för att fel person kan göra väldigt mkt skada >.< Vilket en person redan gjort när man läser här så ser man vilken idiot den personen är som ha krossat en sån underbar människa som du Angelica <3 Så var glad istället <3 För du har många personer runt dig som älskar dig för precis som du är!! :D <3

Svar: <3 tack Anneli
Angie

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angie

Är en tjej på 21 år än så länge som skriver om känsliga delar av livet och ibland inte alls känsliga saker för mig

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela